Thursday, July 14, 2011

Kami memancing

Assalamualaikum....lama tak update blog ni. Tahap kemalasan yang sgt tinggi..huhuhuhu...Actly, gambar aktiviti ni aku ambik masa cuti sekolah yg lama dah berlalu. Beberapa bulan yang lalu. Memancing!!! Perlukan tahap kesabaran yang tinggi. Dulu waktu aku kecil, rasanya aku ni penyabar. Bila dah meningkat dewasa ni, kesabaran aku tipis. Hmmmm, ramai anak buah aku yang join aktiviti ni. Kami memancing di sungai berdekatan dengan kebun kami. Sungai yang hampir-hampir kering. Ikan pun dah tak sudi nak duduk dalam sungai ni.hehhehe....Akhirnya, aku bukan leka memancing, tapi leka berleter pada anak buah aku yang berumur 5 tahun. Bukan apa aku takut dia terjun dalam sungai tu walaupun airnya hampir kering. Pulang dengan tangan kosong. Tapi takpelah at least anak-anak buah aku dapat juga pengalaman memancing. Experience is the teacher. So, silalah tengok gambar-gambar ketika kami memancing. Love my family;). 
Nabila, anak buah aku yang paling besar a.k.a. plg gumuks..hehehe....sekor ikan puntak dapat. Hampeh tul!hehheh 

Naszirah- guna umpan cacing je..eiiiii, geli aku nak pegang.

Danial- aku asyik leter dia je sebab takut dia terterjun dalam sungai.

Pegang jelah joran tu.

Aiza-penat memancing, duduk jelah yang mampu

2 budak yang aku leter.

macam pertandingan Joran plak kan.

Nana pun sama, sekor ikan pun tak dapat.

Khusyuk memancing. Takde rezki tp pengalaman yang dapat.


Penatlah mancing, kita tengok jelah mat.

Jiah & Nana



Sampai nak balik pun, still tak dapat ikan. Takpelah kak..to be bersambung...

No comments:

Post a Comment